icon rss footer hover.png icon facebook footer hover.png icon mail footer hover.png icon insta footer hover.png
Du er her:   Ås internasjonale kultursenter   ›   Hjem   ›   Toppmeny   ›   Om oss   ›   Tjenestebeskrivelser A-Å

Skatteinnfordring, arbeidsgiverkontroll og veiledning

Generelt om tjenesten

Tema

- Økonomi

Beskrivelse

Hovedoppgavene er følgende:

  • Lettere innfordringer: (purringer, bet.avt.,påleggstrekk) 
  • Tyngre innfordringer: (utleggsforretninger, tvangsbegjæringer, konkursbegjæringer) 
  • Føringer i skatteregnskapet 
  • Avregning 
  • Skatteutvalgssaker 
  • Arbeidsgiverkontroller 
  • Informasjon overfor arbeidsgivere 
  • Behandling av lønns- og trekkoppgaver

Formål:
Få korrekt, rettidig innrapportering og innbetalinger. Gi skatteyterne riktig skatteoppgjør  og kommunen korrekte skatteinntekter

Målgruppe

Arbeidsgivere, skatteytere, regnskapsførere, revisorer, advokater og offentlige kontorer

Kriterier/vilkår

  • Servicetorget oppbevarer informasjon vedrørende arbeidsgivere
  • Skatteseksjonen skal innkreve skatter og avgifter som blir fastsatt av likningsmyndighetene
  • Skatteseksjonen skal bistå skattytere som ikke har mottatt lønnskvitteringer fra arbeidsgiver eller fått godskrevet trukket skatt ved avregningen
  • Skatteseksjonen skal utstede skatteattest ved forespørsel
  • Skatteseksjonen skal gi veiledning og svare på spørsmål vedrørende innbetaling av skatter og avgifter
  • Skatteseksjonen skal kontrollere og veilede arbeidsgivere i Ås slik at korrekte innbetalinger og fullstendige oppgaver blir gitt til det offentlige
aaa

Serviceerklæring

"Vi lover"

  • Yter god service, er blide og imøtekommende, samarbeidsvillige og tar seg tid til å lytte
  • Er tilgjengelige og kan overlappe hverandre slik at publikum får den hjelp de trenger
  • Tilrettelegger slik at innbetaling av skatter og avgifter kan skje til fastsatte forfall
  • Har tilstrekkelig materiell tilgjengelig og tilrettelegger slik at arbeidsgivere kan innrapportere til fastsatte frister
  • Gir mest mulig rettferdig og lik behandling
  • Er oppdaterte innen lover og regler slik at vi kan gi korrekte opplysninger og god veiledning
  • Informerer publikum om deres rettigheter og plikter
  • Tar avgjørelser eller gir midlertidig svar innen 10 dager

"For at vi skal kunne oppfylle dette..."

  • Innrapporteringen fra arbeidsgivere er korrekt
  • Innbetaling av skatter og avgifter skjer til rett tid
  • Arbeidsgiverne er samarbeidsvillige ved å legge frem regnskap og de nødvendige opplysninger vi ber om
  • Publikum gir oss de opplysningene som er nødvendig for å kunne gi en rettferdig og god behandling
___
___

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Ås kommune, skatteseksjonen, Postboks 195, 1431 ÅS
Besøksadresse: Rådhusplassen 29 2 et. 1430 Ås
Bankkonto for innbetaling av skatt: 7855 05 02142 ___

Kontaktinformasjon

Ansvarlig enhet

Avdeling:Økonomi

Kontaktpersoner

Navn:Emil Schmidt
Tittel:Økonomisjef
Epost:Emil.Schmidt@as.kommune.no

Andre opplysninger

Oppdatert:2016-01-06 10:34